Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι αλλάζει στις 100 δόσεις -Τι πρέπει να προσέξετε


Picture 0 for Τι αλλάζει στις 100 δόσεις -Τι πρέπει να προσέξετε
Χιλιάδες οφειλέτες του Δημοσίου θα χάσουν την ευνοϊκή ρύθμιση αν καθυστερήσουν να εξοφλήσουν για περισσότερο από 15 μέρες οποιοδήποτε νέο χρέος προς την Εφορία, όπως η 1η δόση του φόρου εισοδήματος ή του ΕΝΦΙΑ του έτους 2016!
 
Μόνο εάν μπορούν να εντάξουν τις νέες οφειλές τους στην "πάγια ρύθμιση" των 12 μηνιαίων δόσεων, πριν οι οφειλές αυτές γίνουν έστω και εν μέρει ληξιπρόθεσμες θα γλιτώνουν από την απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων. Όμως για να υπαχθούν στην "πάγια ρύθμιση" θα πρέπει να προσέρχονται υποχρεωτικά στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. για να υποβάλουν αιτήσεις και δικαιολογητικά, καθώς δεν προβλέπεται διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για τη συγκεκριμένη ρύθμιση.
 
Οι ύπουλες "παγίδες" που κρύβουν οι διατάξεις του άρθρου 4 του «μνημονιακού» νόμου 4346/2015
 
Xιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν εντάξει παλαιές ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς το Δημόσιο στη ρύθμιση του ν. 4321/2015, προκειμένου να τις εξοφλήσουν τμηματικά έως και σε 100 μηνιαίες δόσεις, κινδυνεύουν από τον επόμενο μήνα να τεθούν εκτός της ρύθμισης αυτής, αν αφήσουν απλήρωτα για πάνω ένα δεκαπενθήμερο οποιαδήποτε νέα χρέη τους προς την Εφορία. Στην περίπτωση αυτή, οι αρμόδιες φορολογικές υπηρεσίες θα διεκδικούν το σύνολο των ανεξόφλητων υπολοίπων των ρυθμισμένων έως και σε 100 δόσεις οφειλών τους εφαρμόζοντας σε βάρος τους όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, δηλαδή προχωρώντας σε κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών τους στοιχείων.
 
Από την 1η Ιουλίου όσοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις "100 δόσεις" θα τίθενται αυτόματα εκτός της ρύθμισης αυτής, εφόσον καθυστερήσουν να πληρώσουν για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών οποιαδήποτε νέα οφειλή προς το Δημόσιο έχει βεβαιωθεί στο όνομά τους από τις 15 Δεκεμβρίου 2015 και μετά, καθώς επίσης και οποιαδήποτε νέα οφειλή προς το Δημόσιο θα βεβαιωθεί από δω και εξής!
 
Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος ενταγμένος στη ρύθμιση των "100 δόσεων", ο οποίος - με βάση την υποβληθείσα δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2015 και τον ισχύοντα Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος - οφείλει να πληρώσει μέχρι τις 29 Ιουλίου 2016 την 1η δόση του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που τού έχει βεβαιωθεί με το εκδοθέν από το TAXISNET εκκαθαριστικό σημείωμα, έχει χρονικό περιθώριο μέχρι τις 16 Αυγούστου να καθυστερήσει να πληρώσει τη δόση αυτή, για να παραμείνει στη ρύθμιση των "100 δόσεων". Αν δεν εξοφλήσει την 1η δόση του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης μέχρι τις 16 Αυγούστου, τότε θα τεθεί αυτόματα εκτός της ρύθμισης των "100 δόσεων"! Στην περίπτωση αυτή, ολόκληρο το ανεξόφλητο υπόλοιπο των οφειλών που ο συγκεκριμένος φορολογούμενος είχε εντάξει στην ρύθμιση των "100 δόσεων" θα καταστεί άμεσα απαιτητό από το Δημόσιο, θα αναβιώσουν όλοι οι τόκοι και οι προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής που αναλογούν στο ποσό αυτό και οι φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί θα κινηθούν εναντίον του με μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, όπως οι κατασχέσεις εισοδημάτων, καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων, για να διασφαλίσουν την είσπραξη ολόκληρου του ποσού των ανεξόφλητων οφειλών του!
 
Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με κάθε φορολογούμενο ενταγμένο στη ρύθμιση των "100 δόσεων" ο οποίος θα καθυστερήσει πάνω από 15 μέρες να καταβάλει εμπρόθεσμα έστω και μία μηνιαία δόση από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. του 2016!
 
Από την 1η Ιουλίου τίθεται σε εφαρμογή το αυστηρότερο καθεστώς προϋποθέσεων παραμονής στη ρύθμιση των "100 δόσεων" που προβλέπει το άρθρο 4 του "μνημονιακού" νόμου 4346/2016. Σύμφωνα με το καθεστώς αυτό, από τον επόμενο μήνα, η απώλεια της ρύθμισης του ν. 4321/2015 για τις "100 δόσεις" θα επέρχεται για τον οφειλέτη που έχει εντάξει στη ρύθμιση αυτή ένα παλαιό ληξιπρόθεσμο χρέος του προς το Δημόσιο, εφόσον αυτός καθυστερήσει να πληρώσει μια νέα οφειλή του προς το Δημόσιο για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 15 ημερών από τη λήξη της κανονικής προθεσμίας εξόφλησής της. Μέχρι τις 30-6-2015, το χρονικό αυτό περιθώριο είναι 30 μέρες.
 
Η μόνη εναλλακτική διέξοδος που έχουν πλέον όσοι οφειλέτες είναι ενταγμένοι στη ρύθμιση των "100 δόσεων" είναι να εντάξουν τη νέα οφειλή προς το Δημόσιο - πριν αυτή γίνει ληξιπρόθεσμη έστω και εν μέρει - στην "πάγια ρύθμιση" του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013), η οποία προβλέπει τη δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης κάθε νέας οφειλής προς το Δημόσιο έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις ή σε 24 μηνιαίες δόσεις εάν πρόκειται για κάποιον έκτακτο φόρο. Στην περίπτωση αυτή, η ρύθμιση των "100 δόσεων" δεν χάνεται, όμως οι οφειλέτες θα πρέπει να προσέλθουν στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας ορισμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις υπαγωγής στην "πάγια ρύθμιση". Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στην "πάγια ρύθμιση" του άρθρου 43 του Κ.Φ.Δ. δεν επιτρέπεται από το υπουργείο Οικονομικών!
 
Πιο αναλυτικά, με βάση το άρθρο 4 του ν. 4346/2015:
 
1) Η ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις "100 δόσεις" χάνεται εφόσον προκύψουν νέες οφειλές προς το Δημόσιο και δεν εξοφληθούν εντός 30 ημερών από την λήξη της κανονικής προθεσμίας καταβολής τους ή εντός 15 ημερών από την λήξη της κανονικής προθεσμίας καταβολής τους, εάν η προθεσμία αυτή λήγει μετά την 30η-6-2016, δηλαδή από την 1η-7-2016 και μετά.
 
2) Η ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις "100 δόσεις" δεν χάνεται εάν ο οφειλέτης υπαγάγει τις νέες οφειλές του στην πάγια ρύθμιση των 12 μηνιαίων δόσεων, που προβλέπεται από το άρθρο 43 του Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ν. 4174/2013), πριν οι οφειλές αυτές γίνουν έστω και εν μέρει ληξιπρόθεσμες! Η αίτηση υπαγωγής στην «πάγια ρύθμιση» του άρθρου 43 του Κ.Φ.Δ. θα πρέπει, δηλαδή, να υποβληθεί πριν την λήξη της προθεσμίας καταβολής έστω και μίας δόσης της νέας οφειλής. Όμως, η δυνατότητα υπαγωγής στην «πάγια ρύθμιση» του άρθρου 43 του Κ.Φ.Δ. παρέχεται μόνο εφόσον ο φορολογούμενος προσέλθει αυτοπροσώπως στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και υποβάλει ένα πολυσέλιδο έντυπο αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στο οποίο θα πρέπει να αναγράψει αναλυτικά στοιχεία για τα μηνιαία εισοδήματά του και την περιουσιακή του κατάσταση προκειμένου να γίνει αποδεκτό το αίτημά του για αποπληρωμή των νέων οφειλών σε 12 δόσεις. Δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής στη ρύθμιση των 12 δόσεων του άρθρου 43 του Κ.Φ.Δ. δεν παρέχεται στους φορολογούμενους μέσω του συστήματος ΤΑΧΙSNET.
 
Ουσιαστικά, από την 1η Ιουλίου όσοι φορολογούμενοι έχουν εντάξει παλαιές οφειλές τους στη ρύθμιση του ν. 4321/2015 για τις «100 δόσεις» θα πρέπει, για να μη χάσουν τη ρύθμιση αυτή:
 
-είτε να εξοφλούν εγκαίρως, πριν λήξουν, όλες τις νέες οφειλές τους στο Δημόσιο, -είτε να ρυθμίζουν τις οφειλές αυτές με την «πάγια ρύθμιση» των 12 δόσεων του Κ.Φ.Δ. προσερχόμενοι αυτοπροσώπως στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. πριν τη λήξη των προθεσμιών καταβολής των νέων οφειλών
 
-είτε να εξοφλούν εφάπαξ α ποσά των νέων οφειλών το αργότερο σε 15 μέρες από τη στιγμή που θα καταστούν ληξιπρόθεσμα!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.